Data publikacji w serwisie:

Artykuł „The impact of orthography versus images on foreign language learning: Evidence from behavioral and neural markers” w Bilingualism: Language and Cognition

okładka czasopisma oraz obraz pierwszej strony artykułu

W badaniu przeprowadzonym przez Mathew Cieślę, które realizowane było podczas jego stypendium Fulbrighta na Wydziale Anglistyki UAM pod opieką dr Katarzyny Jankowiak, wykazano, że nauka słownictwa w języku obcym jest skuteczniejsza, gdy nowe słowa prezentowane są w formie wizualnej, np. za pomocą obrazów, niż w formie ortograficznej, czyli zapisu słownego. Osoby badane szybciej i trafniej rozpoznawały słowa, których uczyły się poprzez ich wizualną reprezentację, co potwierdziły również pomiary aktywności mózgu. Wyniki te podkreślają rolę form wizualnych w efektywnym przyswajaniu języka i mogą wpłynąć na doskonalenie metod dydaktycznych, szczególnie na wczesnych etapach nauki języków obcych.

W projekcie, oprócz ww. naukowców, zaangażowany był również Maksym Pozdniakov (magistrant dr Jankowiak), Justyna Gruszecka (doktorantka w Szkole Nauk o Języku i Literaturze), oraz dr Efthymia Kapnoula (Basque Center on Cognition, Brain and Language).

Pełen artykuł [link zewnętrzny do treści w języku angielskim]