W dniach 20-24.10.2025 obył się pierwszy organizowany na Wydziale Anglistyki Blended Intensive Program (BIP). BIP to forma krótkoterminowej mobilności w ramach programu Erasmus+ łącząca komponent nauki zdalnej z zajęciami prowadzonymi stacjonarnie. Program realizowany na WA nosił tytuł „Using literature in teaching English as a foreign language to develop learners’ intercultural competence”, a jego koordynatorką była dr hab. prof. UAM Aleksandra Wach.
Gościliśmy 20 studentów oraz nauczycielki akademickie z czterech zagranicznych ośrodków: University of Zadar, University of Murcia, University of Almeria oraz Izmir Democratic University. W projekcie uczestniczyło również ośmioro studentów z WA: Julia Bednarczyk, Julia Dębowska, Amelia Frost, Piotr Matczak, Olga Mazur, Anna Poślad, Paulina Staniszewska i Jakub Sufleta. Studenci pracowali w międzynarodowych zespołach nad stworzeniem zbioru zadań rozwijających kompetencje międzykulturowe z wykorzystaniem tekstów literackich, przeznaczonych do wykorzystania na lekcjach języka angielskiego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Efektem ich pracy jest e-book zawierający zestaw zadań i materiałów dydaktycznych, dostępny pod linkiem [plik PDF z treścią w języku angielskim *; rozmiar: około 90 MB].
Oprócz aktywnego uczestniczenia w codziennych zajęciach, studenci wzięli również udział w wycieczce po Poznaniu oraz uroczystej kolacji kończącej kurs. BIP okazał się intensywnym i wartościowym doświadczeniem edukacyjnym dla wszystkich uczestników, a także okazją do rozwinięcia kompetencji międzykulturowych i dydaktycznych, umiejętności dyskutowania, kreatywności, a także nawiązania przyjaźni i bliższej współpracy między uczelniami partnerskimi. Zainspirowany przyjazną atmosferą i gościnnością WA, jeden ze studentów zagranicznych napisał następujący wiersz:
Poznań
Pablo Pérez Aparicio (University of Murcia)
Poznań, the land of the goats. May its surface be frozen But it will never be cold, For its hands are holding a flame, For Polish warmth in its people remains.
* — udostępniamy ten plik PDF tak, jak został wytworzony; w dniu jego publikacji jego potencjalna niezgodność z WCAG jest przewidziana w Deklaracji dostępności tej witryny





