Data wydarzenia: -

Language of Empowerment

Wydział Anglistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zaprasza do udziału w piątej edycji corocznego cyklu seminariów pt. “Language of Empowerment” w ramach wydarzenia International Week for Equality and Inclusion,odbywającegosię w dniach 4-8 listopada 2024. Wydarzenie to będzie okazją do przedstawienia zagrożeń wynikających z różnych form dyskryminacji oraz szansą na zabranie głosu w dyskusji na temat znaczenia takich wartości jak równość i akceptacja. A to wszystko w duchu proklamacji UNESCO mówiącej, że:

“Tolerancja to szacunek, akceptacja i uznanie bogactwa różnorodności kultur na świecie, naszych form wyrazu i sposobów na bycie człowiekiem. Sprzyja jej wiedza, otwartość, komunikowanie się oraz wolność słowa, sumienia i wiary. Tolerancja jest harmonią w różnorodności. To nie tylko moralny obowiązek, ale także prawny i polityczny warunek. Tolerancja – wartość, która czyni możliwym pokój – przyczynia się do zastąpienia kultury wojny kulturą pokoju." (Deklaracja Zasad Tolerancji przyjęta przez UNESCO w 1995 roku).

“Language of Empowerment” to seria 45-minutowych wykładów.
Miejsce: Aula Collegium Heliodori Święcicki, ul. Grunwaldzka 6 Poznań

Poniedziałek, 04/11/2024, 15:00

  1. Otwarcie wydarzenia: prof. Joanna Pawelczyk, Dziekana Wydziału Anglistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  2. Wykład otwierający tegoroczną edycję wydarzenia: Katarzyna Kotula, Ministra ds. Równości

Abstrakty wystąpień oraz grafika promocyjna są podane w równoległym ogłoszeniu w języku angielskim (See version in English for abstracts and the promotional poster)

Wtorek, 05/11/2024, 15:00

Mary Ellen Curtin, American University, Washington, DC
Race, representation, and the pursuit of a meaningful vote in US politics

Czwartek, 07/11/2024, 15:00

Kacper Łodzikowski, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Challenges of implicit bias in AI: Towards awareness and mitigation

Piątek, 08/11/2024, 15:00

Iwona Mazur, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
A functional approach to audio description as a means of social inclusion in a multimodal world