Language of Empowerment

Language of Empowerment: Logo i slogan

Language of Empowerment” to coroczny cykl seminariów organizowanych na Wydziale Anglistyki UAM w ramach International Week for Equality and Inclusion (tj. Międzynarodowego Tygodnia Równości i Inkluzywności). Wydarzenie to jest okazją do przedstawienia zagrożeń wynikających z różnych form dyskryminacji oraz szansą na zabranie głosu w dyskusji na temat znaczenia takich wartości jak równość i akceptacja. A to wszystko w duchu proklamacji UNESCO mówiącej, że:

„Tolerancja to szacunek, akceptacja i uznanie bogactwa różnorodności kultur na świecie, naszych form wyrazu i sposobów na bycie człowiekiem. Sprzyja jej wiedza, otwartość, komunikowanie się oraz wolność słowa, sumienia i wiary. Tolerancja jest harmonią w różnorodności. To nie tylko moralny obowiązek, ale także prawny i polityczny warunek. Tolerancja – wartość, która czyni możliwym pokój – przyczynia się do zastąpienia kultury wojny kulturą pokoju." (Deklaracja Zasad Tolerancji przyjęta przez UNESCO w 1995 roku).

Language of Empowerment” to wykłady wygłoszone w języku polskim i angielskim.

Lista prelegentów i prelegentek, których do chwili obecnej mieliśmy zaszczyt gościć

Rok 2023

Pełna playlista: https://www.youtube.com/playlist?list=PLB8KLm8pw-qhQK8FhmMcQeKmsygvEgN8C

Judith E. Rosenstein, United States Naval AcademySticks and Stones: The power of language
https://youtu.be/QGBvhExECRQ

Gayathri Prabhu, Manipal Centre for Humanities, MAHE, Indie Interlocutor of Dreams: Narrative Nooks in Rashsundari Debi’s autobiography Amar Jiban (1868)

Agata Hauser, Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w PoznaniuLegal empowerment and human rights

Valentyna Ushchyna, Wołyński Uniwersytet Narodowy im. Łesi UkrainkiLanguage of Ukrainian empowerment: Discursive construction of national identity in worldview narratives
https://youtu.be/lY6cqHCsv8g

Michael Hornsby, Wydział Anglistyki, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w PoznaniuEmpowering minority language communities: Which approach is best?
https://youtu.be/lgsFFsVGYv8


Rok 2022

Pełna playlista: https://www.youtube.com/playlist?list=PLB8KLm8pw-qgb_QMLLzzB54OPvLUTmBUx

Emma Dawson Varughese, Manipal Centre for Humanities, MAHE, Manipal, Indie
Feminist empowerment and visual language: An analysis of Neelima P. Aryan’s short graphic story ‘the prey’

Katarzyna Bronk-Bacon, Wydział Anglistyki, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Eighteenth- and nineteenth-century epistolary lessons on ageing and old age
https://youtu.be/Vz6k8FXQKBM

Tomasz Wicherkiewicz, Wydział Neofilologii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Language policies as tools of empowering marginalized language communities
https://youtu.be/9z3l6E3rtOs

Rada Samorządu Studentów Wydziału Anglistyki UAM, Wydział Anglistyki, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Studenci, studentki i osoby studiujące: Inicjatywy Rady Samorządu Studentów i społeczności studenckiej
https://youtu.be/c16JgHgVSQI

Dorota Zyskowska, Porsche Polska
Równouprawnienie w biznesie: Od teorii do praktyki
https://youtu.be/MrzLydIXjyk


Rok 2021

Pełna playlista: https://youtube.com/playlist?list=PLB8KLm8pw-qisUci8qhn2EQ79H68ndL8r

Kornelia Boczkowska, Wydział Anglistyki, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Horsey is not a metaphor: Human-animal relations, gender and the body in experimental film
https://youtu.be/p098pFDVAyg

Joseph N. Cooper, College of Education and Human Development, University of Massachusetts Boston
Anti-Racism, Inclusive Excellence, and The A.R.C. of Justice Framework: A New Paradigm for Sport Leadership
https://youtu.be/eHxVIAwtDKo

Magdalena Zabielska, Wydział Anglistyki, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
It gave the impression that I wasn’t welcome: Foreigners’ disempowering experiences with healthcare institutions in Poznań
https://youtu.be/4qCXinBThgc

Monika Browarczyk, Wydział Neofilologii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Mrówki wśród słoni. Auto/biograficzne narracje wykluczenia i marginalizacji w Indiach
https://youtu.be/_n4J6qpCG94

Dariusz Drążkowski, Wydział Psychologii i Kognitywistyki, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Oparte na dowodach naukowych metody zapobiegania aktywizacji zagrożenia stereotypem na uczelni
https://youtu.be/oNQJGTX2Rus


Rok 2020

Pełna playlista: https://youtube.com/playlist?list=PLB8KLm8pw-qiYbtVe0IZV7q9eA8b59b18

Samuel Bennett, Wydział Anglistyki, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
'We' are good, 'they' are bad: Using language to exclude
https://youtu.be/UfzKum3OZzw

Katarzyna Burzyńska, Wydział Anglistyki, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
(In)visible and (dis)abled bodies: English early modern dramatists stage pregnant embodiment
https://youtu.be/1QIVaCIwCdw

Agnieszka Kiełkiewicz-Janowiak, Wydział Anglistyki, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Gender specification of nouns naming people in Polish: Toward social inclusion and equality?
https://youtu.be/IW_esNjWcb8

Rafał Jończyk, Wydział Anglistyki, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
“Women are struggling with task”: How stereotype threat affects creativity in female engineers
https://youtu.be/K1k5gxgxdks

Błażej Warkocki, Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Od „sztuki przewrotnej” do „literatury queer”: Nieheteronormatywne wątki kultury polskiej
https://youtu.be/9HqsXttNC4o

Joanna Śmiecińska (Wydział Anglistyki, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu) & Jowita Wycisk (Wydział Psychologii i Kognitywistyki, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Rodziny LGBT+ w Polsce: Od stresu mniejszościowego do zmiany społecznej
https://youtu.be/zH5EwllE3Co